Srebrenica 30 god
Poštovani,
BHRF organizuje poseban program „Srebrenica 30 god“ u saradnji sa Riksteatrom i NBVom, kao i Medlemsorganisationer NBVa (IZBUŠ, Bemuf, BHSKF, BHKRF).
Obilježavamo i historiju i budućnost kroz tri snažna izraza:
● Svjedočenje: Amor Mašović
● Drama: Hasija Borić
● Sevdalinka: Damir Galijašević, Melika Klisura, i Kanita Kahrimanović
S pietetom odajemo počast svim žrtvama genocida. Pričamo o agresiji na Bosnu i Hercegovinu i njenom iskustvu zločina genocida, urbicida i kulturocida ali govorimo i o snazi tradicije, kulture i jezika kao temelju u gradnji jednog modernog građanskog društva.
Jedinstven koncept koji nikada ranije nije predstavljen u ovom obliku koji objedinjuje historiju, pamćenje i kulturu u potpuno novom izrazu.
Link za kupovinu karti
Göteborg: https://tickets.gso.se/sv/specialoffer/tickets/26568/
Facebook event
Göteborg: https://fb.me/e/5U80K8JM1
PROGRAM
“Tragovi zla” – Amor Mašović
Centralni dio programa pripada svjedoku istine, Amoru Mašoviću, direktoru Centra za identifikaciju žrtava genocida. Sa više od tri decenije iskustva, dijeli svoja saznanja o bolnom putu od agresije do genocida ka istini i pravdi. Njegove riječi podsjećaju na važnost da nikada ne zaboravimo – i da s pietetom odamo počast izgubljenim životima.
“Buđenje” – Hasija Borić
Velika bosanska glumica Hasija Borić izvodi snažan i emotivno nabijen monolog o ratu i genocidu u Srebrenici. Kroz umjetnički izraz oslikava bosanske sudbine – borbu za opstanak, težinu gubitka, snagu snova i put povratka životu, i tjelesno i duhovno.
“Sevdalinka”
Oda otpornosti bosanskog kulturnog naslijeđa. U središtu izvedbe je Sevdalinka, tradicionalna pjesma koja je uvrštena na UNESCO listu nematerijalne kulturne baštine. Damir Galijašević (pripovjedač, harmonikaš), uz vokalnu interpretaciju Melike Klisure i Kanite Kahrimanović na flauti, vode nas u samu dušu sevdalinke – njenu historiju, značaj i trajno mjesto u bosanskom identitetu.
SREBRENICA: 30 ÅR EFTER
Ett unikt program om minne, motstånd och kultur
Tre decennier har gått sedan folkmordet i Srebrenica.
Detta program uppmärksammar både historien och framtiden genom tre starka uttrycksformer:
Berättande: Amor Mašović
Drama: Hasija Borić
Traditionell sång: Damir Galijašević och Melika Klisuras
Vi hedrar bosniernas erfarenheter av krig, folkmord och förstörelse av kulturarv, men firar också den levande kultur som har överlevt och fortsätter att blomstra.
En konstnärlig och gripande helhetsupplevelse som väver samman minne och motståndskraft i ett unikt koncept som aldrig tidigare presenterats i denna form.
Vi tror på konstens kraft att förklara det svåra och lyfta den bosniska berättelsen till en ny nivå av förståelse och engagemang.
Delar av föreställningen kommer att vara på svenska.
PROGRAM
“Ondskans spår” – Amor Mašović
Ett starkt och djuplodande inledande tal av Amor Mašović, direktör för Centret för identifiering av folkmordsoffer. Med mer än tre decenniers erfarenhet delar han sin kunskap om den smärtsamma vägen från folkmord till sanning och rättvisa. Hans ord påminner oss om vikten av att aldrig glömma – och att hedra de förlorade som grund för vår gemensamma framtid.
“Uppvaknandet” – Dramatisk föreställning av Hasija Borić
Den välkända bosniska skådespelerskan Hasija Borić framför en stark och känslomässigt laddad monolog om kriget och folkmordet i Srebrenica. Genom sitt konstnärliga uttryck belyser hon kampen för överlevnad, förlustens tyngd, drömmarnas kraft, vägen tillbaka till livet – både kroppsligt och själsligt – som överlevare.
“Sevdalinka” – berättande och sång
En hyllning till Bosniens kulturarv och dess överlevnad efter försöket till kulturocid.
I centrum står den traditionella sångformen Sevdalinka, idag upptagen på UNESCO:s lista över immateriellt kulturarv. Damir Galijašević (berättare, dragspelare) tar oss med in i sevdalinkans själ – dess historia, betydelse och dess roll i den bosniska identiteten, trettio år efter Srebrenica. Tillsammans med sångerskan Melika Klisurasuttrycksfulla röst visar de hur traditionen inte bara lever vidare, utan också formas i nya landskap.